בתעשייה שבה טיפול ממוקד מטופל הוא חשיבות עליונה, ארגוני שירותי בריאות מכירים בצורך במערכות CRM מיוחדות, המכונה לעתים קרובות מערכות ניהול קשרי מטופלים (PRMs), החורגות מהיכולות של כלי CRM גנריים. שירותי CRM אלה של שירותי בריאות הם מכריעים בניהול יעיל של נתוני מטופלים נרחבים, ייעול משימות אדמיניסטרטיביות וחידוד אסטרטגיות שיווק והפניית מטופלים.
בשנת 2023, הנוף של שירותי CRM בתחום הבריאות הוא עצום, כאשר בין היתר בולטות מערכות מובילות כמו Veeva CRM, HC1 Healthcare, Salesforce Health Cloud ו- VerioMed. פלטפורמות אלו אינן רק מאגרים לנתוני מטופלים; הם מסייעים בשיפור היבטים שונים של מתן שירותי בריאות.
תכונות עיקריות שהופכות את מערכות ה-CRM הללו לחיוניות כוללות יכולות מתקדמות של תזמון פגישות, הפחתת אי-הופעה; כלי תקשורת מתוחכמים לשיפור מעורבות המטופל; פרוטוקולי ניהול מטופלים מקיפים; ופונקציות חיוב ועיבוד תשלומים משולבות. בנוסף, יכולות הניתוח והדיווח החזקות שלהם, המאחדות נתונים ממקורות שונים, מספקות לאנשי מקצוע בתחום הבריאות תובנות מעשיות באמצעות ניתוח נתונים בזמן אמת.
במגזר הבריאות, שבו רגישות הנתונים היא מעל הכל, מערכות ניהול קשרי לקוחות עושות יותר מאשר לייעל את האינטראקציות עם המטופלים; הם חיוניים בשמירה על מידע והבטחת ציות לרגולציה. החל משנת 2023, מוסדות הבריאות מפונקים לבחירה עם מערך של CRMs מתוחכמים, שכל אחד מהם מבטיח יתרונות ייחודיים. עם זאת, בחירת הטוב ביותר דורשת הבנה של הניואנסים של כל מערכת, במיוחד בנוגע ליכולות אבטחה, תאימות ושילוב.

10 ה-CRM המובילים לספקי שירותי בריאות
בין האפשרויות הרבות, 10 CRM של שירותי בריאות בולטים בשנת 2023:
1. Veeva CRM:
Veeva CRM, שתוכנן במיוחד עבור תעשיית מדעי החיים, מספק פתרונות למעורבות חלקה של לקוחות, תכנון משאבים אסטרטגי ואיחוד נתונים מקיף. האינטגרציה שלו עם Salesforce Service Cloud משפרת את פונקציונליות התמיכה ואפשרויות השירות העצמי עבור מטופלים, בעוד שהעיצוב מונע התאימות שלו מבטיח שנתוני המשתמשים יטופלו בהתאם לתקנות התעשייה.
2. HC1 Healthcare CRM:
HC1 מבדיל את עצמו עם מיקוד ספציפי לטיפול רפואי. הוא מספק מדדים ניתנים לפעולה למעקב אחר מסעות מטופלים, התראות אוטומטיות להתערבויות בזמן והמלצות הקשריות לטיפול מותאם אישית בחולים. לוחות המחוונים שלו בזמן אמת מציעים תובנות לגבי תפעול וביצועים, ומסייעים בקבלת החלטות מהירה.
3. Salesforce Health Cloud:
Salesforce Health Cloud מצטיין בניהול קשרי מטופלים. זה מקל על שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע בתחום הבריאות, מסייע בקבלת הבנה מעמיקה יותר של מצבי הבריאות של המטופלים, ועוזר לבנות קשרים חזקים יותר בין המטופל לבין הספק. השקפותיו המאוחדות של המטופל ותיאום הטיפול בזמן אמת משפרים את האספקה של חוויות מטופלות מותאמות אישית.
4. VerioMed:
VerioMed היא אחת ממערכות CRM המותאם למעבדות קליניות ובתי חולים. הוא כולל מודולים מתקדמים עבור בינה עסקית, אנליטיקה והזנת הזמנות, המסייעים למוסדות לייעל את פעילות המעבדה שלהם. סיכומי בריאות הלקוח מונעי המודיעין של הפלטפורמה וניהול תיקים אוטומטי מקדמים יעילות וקבלת החלטות קלינית מושכלת.
5. Influence Health:
Influence Health משתמשת בניתוח נתונים מקיף כדי לאתר קהלי יעד, ומאפשרת לספקי שירותי בריאות לתכנן ולבצע קמפיינים שיווקיים יעילים יותר. זה לא רק עוקב אחר החזר ה-ROI של מסעות פרסום שיווקיים, אלא גם מספק תובנות אסטרטגיות לשיפור מעורבות המטופלים ואסטרטגיות רכישה.
6. Evariant:
Evariant משמש כמרכז ניהול נתונים ומנוע ניתוח. הוא משתמש בתובנות מונעות נתונים כדי להפעיל קמפיינים שיווקיים מדויקים, ולשפר את מעורבות המטופלים. היכולת שלו לחזות את התנהגות המטופל ולזהות סיכונים בריאותיים מאפשרת לספקים לערב מטופלים באופן יזום, ולשפר את התוצאות הבריאותיות הכוללות.
7. Sequence Health:
Sequence Health מציעה מערך של כלים לרכישה, ניהול ומעורבות של מטופלים. התכונות הבולטות שלו כוללות טפסים דיגיטליים תואמי HIPAA ושילוב CRM בזמן אמת, מה שמבטיח אבטחת מידע. הפלטפורמה גם מאפשרת מפגשי בריאות טלפונית, ומשפרת את הנגישות לטיפול.
8. Leadsquared:
Leadsquared מתגאה בשביעות רצון גבוהה של משתמשים מהגישה ההוליסטית שלה לרכישת מטופלים, תקשורת ומעורבות. הוא לוכד ביעילות פניות ממקורות שונים (מקוון ולא מקוון), ממכן הודעות למעקבים מהירים ומספק לאנשי מקצוע בתחום הבריאות כלים להתייעצויות מקוונות ולתכנון טיפול בחולים.

Pipedrive .9:
Pipedrive, אם כי אינו ספציפי לטיפול רפואי, מסתגל היטב למסגרות בריאות שונות. זה מייעל את היחסים והאינטראקציות עם המטופלים, והופך משימות ניהוליות לניהול ושקופות. אפשרויות ההתאמה האישית שלו, בשילוב עם ממשק ידידותי למשתמש, הופכות אותה לאופציה אטרקטיבית עבור ספקי שירותי בריאות המחפשים גמישות.
10. Zendesk :
Zendesk משרתת מעבר ל-CRM המסורתי, ומציעה ניתוחים מתקדמים לשירות מטופל מותאם אישית ושילובי ניהול נתונים חזקים. היא מצטיינת בתמיכת מטופלים, מספקת למוסדות הבריאות את הכלים הדרושים למוקד תמיכה, צ'אט חי ובסיס ידע, ומבטיחה כי פניות וחששות של מטופלים יטופלו באופן מיידי.
כל אחד מה-CRM הללו מביא משהו ייחודי לטבלת שירותי הבריאות. בעת בחירת ההתאמה הטובה ביותר, ארגוני שירותי בריאות צריכים לשקול את הצרכים הספציפיים שלהם במונחים של מעורבות מטופלים, ניהול נתונים, תאימות לרגולציה, שילובי מערכות ושימושיות כוללת. מערכת CRM נכונה לא רק תייעל את התפעול אלא גם תשפר משמעותית את איכות הטיפול ושביעות הרצון של המטופלים.
קרא גם: